[Csaladtortenet 2] módszertan

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2012. Jan. 29., V, 17:39:59 CET

Kedves Rakovszky Pista,

> De sajnos a születési dátumot fel sem tüntetik!

Erről beszéltem korábban... :)

> Vagyis félrevezetőek az adatbázisaik. Szándékosan? vagy csak vakok?
illetve rájuk is áll Churchill mondása?:
"Egy 100%-os amerikai 90%-osan hülye és sz amerikaiak 90%-a 100%-os
amerikai!"

Ha nem tisztelném a korodat, akkor az utolsó mondatod kapcsán most valami
olyat írnék, amit lehet, magam is megbánnék... De ehelyett csak annyit
kérdezek: mondd, te gondolkozol is néha, mielőtt leírsz, vagy kimondasz
valamit, vagy inkább szereted a tüzet oltani, amit a meggondolatlanságoddal
gyújtasz?

Ami pedig az adatbázisaikra vonatkozó megjegyzésedet és kérdésedet illeti:
valószínűleg ők NEM nagyrákói és kelemenfalvi Rakovszky István (és nem is a
magyar, német, mexikói stb. családfakutatók) elvárásainak megfelelően
építik az adatbázisaikat, hanem a saját vallásukhoz szükséges szempontok
szerint. A vallásukhoz szükséges kutatásokhoz pedig ezek szerint elegendőek
csupán azok az adatok, melyeket az adatbázisban feltüntetnek.

Elmondtam már párszor, de úgy látom, egyesek értelmi képességeit messze
meghaladja, vagy erős a funkcionális analfabetizmusuk:
ÖRÜLJÜNK, hogy van ilyen lehetőség, még ha nem is 100%-os, elírások vannak
benne, és nem a mi elvárásaink szerint készül(t).
Örüljünk, hogy ÉVEKET SPÓROLHATUNK MEG a segítségével a kutatásban, nem
beszélve adott esetben forinttízezrekről!
Ha nem lenne ez a lehetőség, szerintem lennének esetek, amikor Pista, Te
sem tudnád, hogy hol a rákban keresd az elveszett bárányokat. Akkor kit
hülyéznél le? A papot? Az ősödet, aki felszívódott?
Vegyük tudomásul, hogy nekik ennyi adatra van szükségük, vagy ennyit
publikálnak, hogy segítsék a saját egyházuk tagjait, és kész.

Ja, és nem vagyok a mormon egyház tagja, csak örömmel használom a
szolgáltatásaikat, mert megkönnyítik a családfakutatásomat, és nem esik le
a karikagyűrű az ujjamról, ha ezeket az adatokat még ellenőriznem is kell,
ill. ki kell egészítenem. Sokkal kevesebb időt és pénzt kell ráfordítanom,
mintha ez a lehetőség nem lenne.

Üdv:
Krisztián