[Csaladtortenet 2] több Rozália nő fel egy családban

László Pataky laszlo.pataky at gmail.com
2012. Jan. 30., H, 17:28:53 CET

Nálunk nem volt kimondottan elterjedt, de akad rá példa.  Más országokban,
például a latinoknál, jóval elterjedtebb volt ez a szokás. Például, ha a
megkeresztelt védőszentje Nepomuki János volt, a korrekt Nepomuki János
nevet kapta. Ha  Keresztelő Szent Jánosról nevezték el, a Joannes Baptista
(más kultúrkörben, az Iván) nevet kapta. Szent János evangélista Joannes
Evangelista volt

Találkoztam olyannal is, hogy az egyik gyerek a János Vilmos, míg a másik a
Vilmos János nevet kapta. A kettős névadás pl. a német telepeseknél, mint
ahogyan az a mai Németországban is, igen elterjedt volt egy időben.

PL