[Csaladtortenet 2] Utca nevek

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2012. Júl. 7., Szo, 10:36:13 CEST

Kedves Listatársak!

Az 1869-es összeírásból megismerhetőek az általam kutatott Tata környéki
falvak utca nevei. A fő utca Öreg utcaként való elnevezése nem egyedi, mint
ahogy arról előző levelemben írtam.
Környén a fő utcát Parasztutcának " Páuernkonz"-nak hívták, itt laktak a
telkes gazdák  / őket telepítették 1947-ben /.
Találtam itt egy utcát melynek neve János utca volt. Nem tudom megfejteni
mi lehet a névadás mögött. Nincs valakinek ötlete?
A másik érdekes jelenség, majdnem mindegyik faluban található Burga,
Burgundia elnevezésű utca, falurész. Kérdezem az ország más részén is
előfordul ez az elnevezés? S vajon miért adták e nevet? Olvastam már
találgatásokat a név eredetéről, szívesen olvasnék továbbiakat is.

üdv. A Éva