[Csaladtortenet 2] (nincs tárgy)

Tremmel Imre tremmel at citromail.hu
2012. Júl. 10., K, 09:00:38 CEST

     Köszönöm, hogy megosztottátok velem/velünk a tapasztalataitokat! Sajnos én is csak ilyen esetekről számolhatok be.  Dédanyám öccse az 1930-as években ment ki New Jerseybe, ahol feleségül vett egy szintén ott élő erdélyi származású nőt. 2 gyermeküket nem tanították meg magyarul, nem látták értelmét . Az öreg a 70-es években hazalátogatott kétszer, de már ő is tört magyarsággal beszélt. A feleség és a gyerekek soha nem jöttek Magyarországra.  Kutatásaim során megkerestem sok falumból elszármazottat, töredékük sem értett magyarul. Chicagoban viszont tudok egy magyar közösségről, ismerek is közülük párat. Vannak pozitív és negatív példák is, sajnos utóbbival többször találkoztam. Üdv, Imi -- Eredeti üzenet -- Feladó: <eotvos at familytree.hu> Címzett: Joseph J Jarfas <jjarfas at gmail.com> Elküldve: 2012. július 10. 5:57 Tárgy : Re: [Csaladtortenet 2] Hanyatló magyarság Igen ez mind igaz, viszont más varosokban meg annyira viragzik a magyarsag, hogy meg cserkeszcsapatot is letre hoztak az elmult evekben, ott ahol nem volt eddig, pld. Sarasota, Boston, ... Londonban hosszu evek utan ismet van cserkeszcsapat az oda aramlo magyarok igenyei miatt. Clevelandban is működik a magyar múzeum, most pár év huzakodás után visszakapták a Szent Imre templomot, sőt van olyan magyar ovoda (legalább is pár éve még volt), ahová a 3-4. generáció viszi a gyerekeit stb.De ezek csak apró jelek . Normálisan eltűnésre van ítélve az amerikai, nyugati magyarság. 1-2-3-4-x generáció és eltűnnek. Így volt ez mndig az évszázadok során.Azzal meg teljesen egyetértek, hogy a magyarok az egyik legszéthúzóbb, veszekedőbb népség az USA-ban. Volt időm és lehetőségem megtapasztalni. Legjobb ha távoltartja az ember magát.Szép napot!EötvösOn 2012. 07. 09. 18:48, Joseph J Jarfas wrote:> Kedves Imre,>> sajnos a cikk eléggé jól bemutatja a 'realitást' itt.>> Én is a minap 'beszélgettem' (E-mailben) egy Floridában elő magyar > leszármazottal, aki Pittsburgh környékén élt és nőt fel. Mindketten > ismerünk magyarokat ott, sőt a mckeesporti club egyik vezetője még > gyerekkori barátom. Az első generációs magyaroknak ezek a helyek > tényleg második otthonnak számítottak (a templomi közösségek mellett, > de ugye, azok, felekezetenként szegregálódtak), de már az itt > született gyerekeik csak hébe-hóba vettek részt a 'magyar' életben, s > ahogy felnőttek, a megélhetés és az itteni társadalomba való > beilleszkedés létfontosságú lett számukra! S ha meg is tanulták > nyelvünket, nekik a 'haza' már Amerika lett.>> A 'szétszéledés' Amerikában nem olyan mint Európában. Amikor a > honvédelmi levéltárnak segítettem felkutatni kivándorolt katonatisztek > hollétét és leszármazottait, az ország minden részében kellett > kutakodnom, s beszéltem olyan Georgiában (déli állam) elő > leszármazottal, akit alig értettem meg - az ottani tájszólás miatt!:-) > Úgy beszélt, mint a legtöbb néger itt az északi államokban!;-) Tehát > azok a gyerekek, akik már itt születtek, nevelkedtek és élnek, > beilleszkednek a helybeli társadalomba, s nem tart pár nemzedékig > (mint pl. Svájcban, vagy Németországban), hogy 'odavalósinak' tartsák > őket!>> Ami meg a 'viszálykodást' illeti, az tényleg igaz!:-) Mi magyarok már > tényleg híresek vagyunk erről (az öngyilkosság mellett), mert "ha két > magyar összejön legalább három véleményt hallasz"!;-) S egy amerikai > feleséggel - pont ezért - 'mellőztem' a magyarok társaságát!:-(>> Üdv. Jóska> Equinunk, PA - USA> jjarfas at gmail.com >>> On 7/9/2012 11:11 AM, Tremmel Imre wrote:>> Kedves Listatársak,>> Ezt az érdekes, egyben szomorú cikket találtam az amerikai magyarokról:>> http://www.origo.hu/nagyvilag/20120703-pittsburgh-hanyatlik-az-amerikai-magyarok-kozossege-pennsylvaniaban.html >>>> == == == == ==> Támogatott csatolmányok:gif, jpeg, gif, png, pdf; Max. méret: ~2,4 MB> _____________________________________________________________________________ >> levelező lista honlap: > http://levlista.theka.hu/mailman/listinfo/csaladtortenet> Levlista fórum: http://levlista.theka.hu/csaladtortenet/smfor/-- Eötvös Györgywww.familytree.hu