[Csaladtortenet 2] Cserkészek, stb.

Joseph J Jarfas jjarfas at gmail.com
2012. Júl. 11., Sze, 06:11:15 CEST

Az itteni 'magyar' kutatócsoport tagjai, akik majdnem mind 2.-3.
nemzedékes leszármazottak, s szerte széjjel vannak az országban, nem
tájékoztatnak minket sok 'helybeli magyar' eseményről. De tudjuk, hogy
vannak még 'aktívabb' városok, ahol a - különösen az utóbbi 20 év
bevándorlói - még megpróbálnak 'tevékenykedni'.

Valamikor én is belenéztem 'cserkésztáborokba' a három gyermekemnek
(mert azok majdnem minden esetben nyelvtáborok is voltak), de az áruk
megfizethetetlen volt! Iskolás, vagy egyházközségi (hétvégi)
nyelvtanítás meg mind messze volt. De voltak családok (talán egy
gyerekkel) aki az ilyesmit megengedhették, sőt néha haza is tudták
küldeni a gyereket egy-egy nyárra, rokonokhoz.

Egyszóval, néha a 'magyar öntudat' elvész az első és második
nemzedékben, de azért visszajön - ha a családkutatás 'megszállottja'
lesz valaki!:-) Akkor előkotorják gyermekkori emlékeiket, élményeiket,
nagymama főztjét, énekét, és büszkén vallják magukat megint magyarnak
... de csak az itteni kutatócsoportban!;-)

Üdv.     Jóska
Equinunk, PA - USA
jjarfas at gmail.com