[Csaladtortenet 2] Házszámozás 1852

Roland Ákos Jakab jakabrolandakos at yahoo.com
2012. Júl. 16., H, 15:35:25 CEST

Kedves László!

Köszönöm szépen az utánajárást. Nagyon izgalmas a rendelet szövege is. Különösen tetszik "az országban divatozó nyelvek" kifejezés. :-)

Annyi kis kiegészítést tennék, hogy akkor felénk (Dudaron) nem tartották be a rendeletet, hogy törtszám nem lehet, mivel 1852-1860 között gyakran előfordulnak ilyenek az anyakönyvekben: 43/1, 43/2, 43/3, 43/4, 12/1, 89/2, stb. Utána már csak sima számok 1880-ig.
Úgy tűnik később ez változott valamelyest, mert az 1885 évi telekújraosztásnál (panaszkodtak a gazdák, hogy nagyon szét vannak tagolva a földjeik) sorshúzással kezdték el a földosztást, amit az egyik falusi gyermek, Jakab János húzott ki, történetesen a 81/a házszámot. Innen sorban osztották a földeket az utolsó 105/b-ig, majd 1/a-tól kezdve 80-ig. Egyébként az 1-es házszám Dudaron a falu széli református templomnál volt.

Üdv: Ákos