[Csaladtortenet 2] Házszámozás 1852

Roland Ákos Jakab jakabrolandakos at yahoo.com
2012. Júl. 4., Sze, 14:27:17 CEST

Kedves Hászszámkutatók!

Az 1852-es módosítások valószínűleg a Pataky László által említett rendeletnek köszönhetőek.

A ref. akv-ek is amiket én néztem "legfelsőbb rendelet"-re, "magas kormány"-ra hívatkoznak:

(Balaton)Kenese:
keresztelési: " Legfelsőbb rendelet következtében folyó év Martiusán kezdve, elhagyván az eddigi beirásmódot, e' jelen mód szerint köteleztetünk a' megkereszteltettek anyakönyvét."

eketési: "A' magas kormánytól más házassági rovatos táblák levén kiadatva, ezen alakban tulso lapon folytattatik a' házasok bejegyzése. M.J. lelkész"
halotti: "Legfelsőbb rendelet következtében elhagyva az eddigi rovatolást, következő rovatolást kell követnünk a' halottakra nézve."

Dudar:
keresztelési, esketési, halotti: "1852 Febr 25kén következő minta parancsoltatott"

Csetény:
keresztelési, esketési, halotti: -

Kádárta:
keresztelési: -
esketési: "felsőbb rendelet"

Békés, Okány, Vésztő: nincs indok, 1852-ben még befejezte úgy az akv-et, 1853-tól újat kezdett, az új formában.

Imi!
Érdekes, hogy a Szent Imre utcából Szabadság lett, de a Szntkút megmaradt. :-)

Üdv: Ákos