[Csaladtortenet 2] Mire jó?

Laszlo Bocsor l.bocsor at gmx.de
2012. Júl. 23., H, 23:15:56 CEST

Kedves Kutatótársak!

    Már hosszú ideje nem irogattam a listára, mert minek is, legtöbbnyire
falrahányt borsóként leperegtek szavaim, időnként valaki úgy érezte, hogy a
borsó keményebben orron vágta, erre keményebben reagált.

   Ugyancsak hosszabb ideje figyelem, sajnos kénytelen vagyok minden levelet
átolvasni, hátha van benne valami fontos információ, de csak olyan
gyüjtőszenvedélyüket ki nem élt listatársak levelei jelennek meg, akik
adatgyűjtés helyett a legrövidebb családneveket keresgélik, vagy a
malmosokat, bábákat gyűjtik.

   Javasolnám még az órásokat és kazánkovácsokat, lópatkolókat és
bognárokat, esetleg bordélyház üzemeltető madamok, netán kurtizánok és azok
futtatóit is lehetne gyűjteni, talán mozdonyvezetőket és kazánfűtőket,
vonatfékezőket és kerékkötőket, stb. kalauzokról se feledkezzünk meg, sőt
azokat szét lehetne válogatni, villamos, autóbusz, vonat, hajó, mi van még?
Uttörővasut, libegő, fogaskerekü kalauzokra.

   Szóval miért is kezdtem bele ebbe a levélbe????   Cime: MIRE  JÓ?   Nos
ezek a gyüjtések csak helyfoglalásra, energiapocsélkolásra jók. DE
egyvalamire jók!!!!!    Olyan nevek válaszolnak egy-egy felvetett témára
(pl.Tessedik) akikről 12 éves levlista tagságom alatt nem is hallottam.

   Netán ezek a ritkán irogató személyek azok, akik minden segítségnyújtás
nélkül rendszeresen kutatgattnak az adatbankunkban???    Nagyon jó lenne, ha
a közösségi munka nem csak a hozzászólásokban mutatkozna meg.

Hozzászólni mindenki tud, főleg ha unatkozik, vagy ha feltünni vágyik.

Érdekes és feltünő, hogy azon listatársak, akik legalább egy filmet
feldolgoztak, azok nem vesznek részt ebben a csevegéses levélváltásokban,
mert többre értékelik azt a kevés idejüket, minthogy felesleges
gyüjtögetésre és főleg felesleges levélirogatásra fordítsák.

Nem számoltam ki (mert az is feleslegesen elpocsékolt idő, még ennek a
levélnek megírása is az), de megsaccoltam, hogy egy-egy felvetett témára írt
válaszok annyi betüvel íródnak meg, amennyivel egy fél anyakönyvi filmet fel
lehetett volna dolgozni.   Ha valaki nem hiszi, próbáljon kicsit
utánaszámolni. Eddig több,mint 4000 levél jött a MACSÉtól

A jól kidolgozott excelbe szerencsés esetben egy sor 12 mezejét (vagyis egy
házasság összes nevét) 24 billentyű

 leütésével be lehet vinni. Most számolja meg valaki csak ezt az egy
mondatomat. 126 betüből és szóközből állt.  Tehát csak ennek az egy
mondatnak leírása miatt minimum 3 esküvő adataival (vagyis 9 család és 9
keresztnév) lesz kevesebb az adatbankban. Kérdezem én:  Megéri ez a
felesleges gyüjtögetés és levelezgetés az adatfeldolgozás helyett???

Lehet, hogy egyeseknek nem fog tetszeni a stilusom, de lassanként tele van
hócipőm. Kb 20 listatag 2-20 filmet dolgozott fel, 30-40 csak egyet és
150-200 tag egyet sem. Én is voltam gyermek, gyűjtöttem bélyeget, szalvétát,
gyufacimkét, italosüvegek cimkéit,stb. de most már kinőttem a gyermekkorból,
csak olyan dolgokat gyüjtök, amikkel másoknak segíteni tudok.

Naponta 16-18 órát űlök a komputer elött, feldolgozom a polgári
anyakönyveket, irányítom és kiadom a még lelkes (ki tudja meddig) feldolgozó
társaknak a következő filmeket,, ellenőrzöm és javítom a visszaküldött
félkész vagy teljesen kész exceleket (idönként még nagyon sok javítanivaló
van), tanítom segítem a kezdő feldolgozó kollegákat, s emellett egy falu
teljes digitális feldolgozását is csinálom ( egy év alatt kb.60000 excelsor
12-14 mezeje kitöltve) ezt tetézi 4000 MACSE és 4000 levlista levél
felesleges elolvasása ( kb. 8000 perc= 130 óra, a 8000 levél kidobása 18000
mp.=300 perc,= 5 óra)

Mint már egy-két évvel ezelött megírtam, egy házassági anyakönyv
feldolgozásához szükséges 80 óra, azaz a kedves gyüjtögető, egy-egy témához
sűrün és hosszan hozzászóló listatársak miatt, minden egyes listatárs 1,5
házassági anyakönyvi film feldolgozását nem tudta teljesíteni. Tehát ha jól
számolom, akkor 300 listatag 450 házassági filmmel elkészülhetett volna
ezidő alatt, ha nem a felesleges és eddig senkinek semmi hasznot nem hozó
leveleket olvasta volna.

Itt most befejezem. Mindenki gondolkozzon el a leírtakon. Aki elfogadja,
annak üdvözletem Laci