[Csaladtortenet 2] Vas megye

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2012. Júl. 25., Sze, 16:49:04 CEST

Kedves Listatársak!

 Az elmúlt hetekben én a nyugati " végeken " gyűjtöttem  élményeket.
Javaslom a MACSE tagoknak,hogy ezt a  vidéket sem hagyják ki, ha
kirándulást szerveznek. Az Őrvidék / Burgenland / is sok titkot rejteget
nekünk magyaroknak, nagyon szép, kulturált falvakat, szépen karbantartott
műemlékekkel.

A Bükfürdőn töltött pihenés közben szerét ejtettem annak is, hogy
ellátogassak azon Szombathely környéki kis falvakba, ahol apai  felmenőim
éltek. Barangoltam az érintett temetőkben, megnéztem azokat a katolikus
templomokat, amelyeknek az anyakönyveit több éven keresztül bújtam a
levéltárakban / Szentléránt, Meszlen, Vasszécsény, Vép, Cseszpeszkopács,
stb. /. Minden más volt, mint amilyennek a levéltárban magam elé képzeltem
őket. Pici falvak, Árpád- kori műemlék templomok. Különös hatást tett rám
pl. Szentléránt temploma / ennek az anyakönyveit kutattam legelőször /.
Szinte a semmiben áll ez a templom magában, körülötte kevés ház, de az
1700-as évek elejétől itt anyakönyvezték a környező települések
katolikusait, köztük az én nagyapámat és testvéreit is, akik közül
sajnos senkit nem ismertem személyesen.

Sajnos már nem találtam meg őseim sírját. a legtöbb faluban nem is
hallottak az általam keresett családok nevéről, pedig ott éltek sok éven
keresztül, erről meggyőződtem az anyakönyvekből. / szerencse, hogy a
kutatást a levéltárban kezdtem /

Magammal vittem az ifjúságot is. Nem mondom azt, hogy kamasz unokáim
odavoltak a temetőtúráktól, de talán valami ragadt rájuk, és hátha egyszer,
 sok év múlva őket is megérinti a családfakutatás szépsége.

Elnézést, hogy ilyen " felesleges " sorokkal terhelem a listát, de én úgy
gondolom a száraz adatokon kívül ilyen élmények is hozzátartozhatnak a
kutató munkához.

Üdv. A Éva

Ui. Én szívesen olvasom a különböző foglalkozások szerint gyüjtögetett
neveket is, bízva abban, hogy ismerős névre bukkanok, és esetleg új
összefüggésekre is rájöhettek.