[Csaladtortenet 2] csaladtortenet digest, 12 kötet, 20 szám

Ágnes Vezér vezera at gmail.com
2012. Jún. 9., Szo, 23:42:12 CEST

Kedves Péter és Éva,

Az alábbi bekezdésben leírtak számomra is nagy értéket jelentenek. Az egyik
legfontosabb gondolatom az adott pillanatokról, döntésekről szól. Ez az én
családom történetében az 1944 őszén az Ungvárról történő Bp-re költözéssel
kezdődött, amikor is 24 óra alatt kellett összecsomagolni és jönni. A 6
évvel ezelötti Kárpátaljai utunk során szembesültünk azzal, hogy mi történt
volna, ha akkor nem jönnek... Édesanyám akkor mindössze 8 éves volt. A
nagyapám alezredes volt és nagybetegen vezényelte végig a költöztetést,
mert tudott valamit, amit mások nem értettek meg, nem fogták fel. Ők a
családjaikat előre küldték, merthogy *nekik dolguk van még*. Soha többet
nem látták egymást.

Innentől kezdve a család élete nagyon sokáig a túlélésekről szólt, mert még
anyukámék élete többször is nulláról indult, de mindig volt felemelkedés,
kitörés...
Az, hogy akkor ( és nem elöbb ) jöttek el, egy következő esemény megmentője
volt. Ugyanis Budapestre az ostrom elött érkeztek meg és nem volt
előkészítve óvóhelyen lakrész, csak egy ajtóközeli helyet kaptak. A ház
felrobbant és akik az óvóhelyen voltak, azonnal meghaltak, ők viszont elsők
között tudtak kimenekülni.

Az adott pillanatok döntései, lépései viszik előre a világot, ez nem csak a
történelmet alakító nagy politikusok asztalánál dől el, hanem a mi kis
életünkben. Hálát kell adnunk Istennek azért, hogy mi itt lehetünk a Földön
és nekünk is van tennivalónk még bőven.

Ági

.......Családfakutatás közben egészen megváltozott a történelem felfogásom.
Most jöttem rá, hogy a történelemben nem a királyok és hadvezérek kisded
játékai adták az események sodrát, amivel teleírták a történelemkönyveket,
hanem a hétköznapi o"seink mindennapi élete és küszködése. Egyszer talán
majd erro"l fognak szólni a történelemkönyvek. A másik tanulság, az a
sokszínu" sokadalom, amibo"l az o"sök összetevo"dnek a világ minden tájáról
gyülekezve, és egyszer csak összetalálkoznak, hogy TE (ÉN) megszülessünk. A
harmadik tanulság az események véletlen sorozata, aminek eredményeképpen
most itt levelezgetünk. Mert, ha ezek közül bármi is nem úgy történt volna
a történelem folyamán, ahogyan megtörtént, akkor sem én, sem ti, meg sem
születtünk volna. Tehát adjunk hálát az Istennek, hogy a dolgok pontosan
úgy történtek, ahogyan történtek!
Vezér Ágnes

2012. június 9. 5:25 c. h. baiersdorf írta, <c.h.baiersdorf at t-online.de>:

> Meghatottan fölnevettem utolsó mondatod olvasásakor, ... nagyon tetszik,
> amit írtál, nagyon szép gondolatok!
>
> (És sükségesek; kár, hogy nem üz Mindenember családkutatást! .. Söt,
> Egyeseket errövel kéne rá kényszeríteni! ;-) )
>
> Tisztelettel, üdvözlettel!
>
> Kristóf

>>> a