[Csaladtortenet 2] Állampolgárság

Nagy Eszter nagy.eszter at trexid.hu
2012. Jún. 12., K, 19:16:21 CEST

Sziasztok!

Családfakutatás közben találtam egy érdekes dolgot - bár lehet ez annyira
nem is érdekes nektek. A kutatott grófi család egyik leszármazottja itt
született Budapesten 1913-ban, ennek ellenére az 1934-ben kelt szintén
Budapesten kötött házassági anyakönyv szerint Román állampolgárságú
(gyanítom, hogy az erdélyi birtok miatt). Sajnos elég keveset lehet róla
tudni, de annyit igen, hogy 1944 novemberében mint magyar katona halt hősi
halált. Mivel a Magyar Honvédség színeiben harcolt a honvédség illetékesei
szerint nem lehetett román állampolgár. Tudna nekem abban segíteni valaki,
hogy hol lehetne utánanézni annak, hogy mikor szerezhette vissza a magyar
állampolgárságát? Van ilyen nyilvántartás valahol, ami elérhető?

Köszönöm
Nagy Eszter