[Csaladtortenet 2] lakosságcsere

Péchy Gáspár gazsi at pechy-de-pechujfalu.hu
2012. Jún. 24., V, 11:12:24 CEST

Kedves Levtársak!
A félreértést, s ebből adódó vitát feltehetően az magyarázza, hogy két részlete volt az áttelepításnek:
- először önkényes kényszerdeportálás indult meg, ahol esetenként akár 10 kilónyi sem volt a vihető
ingóság;
- a tiltakozások hatására, s a végül megkötött lakosságcsere keretében történt áttelepítések esetén
(ha volt rá anyagi lehetősége) az áttelepített valóban akár vagonszámra hozhatta ingóságát, míg
ingatlanait elvesztette.
Üdv,
Gazsi