[Csaladtortenet 2] Névváltozás

Hirschler András smartlines at smartlines.hu
2012. Már. 1., Cs, 13:57:35 CET

Viszont S. Tamás figyelmébe ajánlom, hogy nem minden német hangzású név
"rejt" zsidókat: Hirschlerekből például rengeteg virtigli sváb is akad
(köztük pl. a kiváló filantróp és lokálpatrióta, egykori soproni
polgármester, Hirschler Rezső is). Vagy említhetem akár Hirschler József
kolozsvári pápai prelátust is.  Persze sok zsidó Hirschler magyarosított:
olyanok is voltak, ahol a négy testvér közül három katolizált, de csak egy
magyarosított. Apámnak csak a háború után jutott eszébe, hogy magyarosítson,
de akkor már, ahogy ezt nekünk mesélte már nem volt ideje elmenni az
"elöljáróságra". A hatvanas-hetvenes években azután a neve afféle fogalommá
vált (a felvilágosító könyvei nyomán amolyan szex-guruként kezelték), így a
névváltoztatás is lekerült a napirendről.
üdv. Hirschler András