[Csaladtortenet 2] Névváltozás

Szabolcs Nagy darthsabious at gmail.com
2012. Már. 1., Cs, 14:39:03 CET

A névmagyarosításokkal kapcsolatban: a neten olvasható egy lista a
zsidó személyekről (elkeserítő,hogy ez egyáltalán létezhet,de ez más
téma),melyen szerepel Csákányi László színművész is.Az tény,hogy apja
a 30-as években Zsigovitsról magyarosított Csákányira,viszont,mivel
ezen névváltoztató Zsigovits János dédanyám unokatestvére,ezáltal az
egész családfa a birtokomban van.A Zsigovits-család ősét az 1740-es
években telepítették be a mai Szlovéniából Vas megyébe,itt többek
között a mai Csákánydoroszlót is
benépesítvén.Musits,Stokics,Baumgartner,Geiger stb. nevek szerepelnek
a családfán,vagyis szlovén(ill.vend),horvát és német.A névmagyarosítás
konkrét okát én sem ismerem.
Üdv:
Nagy Szabolcs