AW: [Csaladtortenet 2] Névváltozás

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2012. Már. 1., Cs, 14:02:29 CET

Kedves Sándor!

Ez egyrészt igaz: a név-magyarosítás a név-változtatásnak az egyik alcsoportja.
Ugyanis ha a mostoha-apa a felesége más-vezetéknevű fiát örökbefogadja, vagy a vérbeli apa a gyereket magának ismeri el, akkor az is megváltoztatja a nevét.
De mi a helyzet, ha valaki az idegen eredetű és írésú nevét a magyar helyesírásossá változtatja: Scubert -> Subert, Schuster -> Suszter, stb? Ez is magyarosításnak számít? Szerintem nem.
De ha egy Roth Rákosira, egy Wolf Farkasra (az Encyclopeadia Britannia egy régi kiadásából idézve) és elkezd politizálni, akkor talán baj követi. (Más nevekért kutatnom kellene.)
De azt is nézzük meg miért volt szükség a magyar név-változtatási törvény megváltiztatására: Most már őt évenként csak egyszer lehet! (Ez is talán túl gyakori!), ugyanis sokan kimentek Kanadába, menekült-kérvényt adtak be, melyeket a "pártfogóik" (csicskatartóik) adminisztráltak, hazajöttek, gyorsan megváltoztatták a nevüket, majd kimentek és az új nevükön újra menekült státuszért folyamodtak.
Vagyis a névváltoztatás oka sokszor csalás is lehet.

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -