[Csaladtortenet 2] Zsidó névváltozás

Dr. Szegõ Ágnes orban_99 at yahoo.com
2012. Már. 1., Cs, 20:31:47 CET

Kedves Listatársak,
éppen elkezdtem egy levelet András írására válaszul.
Én az egész tiszafüredi névanyagot feldolgoztam, elsősorban az anyakönyvek alapján, 3400 személyről vannak adataim, de megvannak fotókon a Heves és Külső-Szolnok megyei türelmi adó összeírások 1834-1846 közötti évei is.
Nem volt túl gyakori a 19. század utolsó harmadáig a magyar vezetéknevek használata, de én is jó néhánnyal találkoztam, csak úgy fejből: Jónap, Jólesz, Csonka, Igari
aztán Füredről kétféleképpen használt nevek hivatalos magyarosítás nélkül, pl. Deutsch - Némethy, vagy Schön - Szép.
A zsidók névmagyarosításáról, vezetékneveikről is megjelent több tanulmány.
Sz. Ágnes