[Csaladtortenet 2] Rokonok? Avagy az én kutatási szempontjaim.

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2012. Már. 4., V, 17:24:19 CET

Kedves Listatársak!

Én, s azt hiszem ezzel nem állok egyedül, mindenkit és mindent kutatok, ami
a családommal összefüggésbe hozható, és ami kielégíti a kíváncsiságomat. A
család alatt nem szorosan az én felmenőimet értem, hanem mindazokat, akik
az utódaimat esetleg érdekelhetik, hisz az adatokat, ismereteimet nekik is
szánom / aztán vagy érdekli őket, vagy nem /.
Aki nekem nem rokonom, nekik a felmenője, vagy az lesz.  Az anyósom nekem
nem rokonom, de a lányomnak a nagymamája,az unokáimnak  ugyanúgy a dédije,
mint az én anyukám. Így én természetesen az ő családját is kikutattam. A
vejem sem rokonom, az ő felmenői viszont az unokáim családfáján "
díszelegnek" majd.S mivel az időmbe belefért őket is "feltérképeztem ",
hisz az unokáim tőlük is örökölhettek jó, vagy rossz géneket,
tulajdonságokat.És mivel a férjem és a vejem ősei egy faluban éltek, még
közös ősre is bukkantam.
Az én őseimmel nem találkozhattak,mert egyrészt más vallásúak, másrészt más
faluból, országrészből származnak.

Mivel engem nagyon érdekel a genetika, feljegyeztem minden előd
élethosszát, a haláluk okát, s próbáltam az adatokat, amúgy amatőr módon,
rendszerezni, összefüggést találni. Ehhez viszont mindenkinél két felmenőt
kellett találni, és az ő családfájukat is felállítani. Találtam nagyon
érdekes, persze nem tudományosan értékelhető összefüggéseket.

Folytathatnám a sort, hányan és kik lettek a különböző járványok áldozatai,
milyen történelmi események játszottak szerepet a család életének
alakulásában , stb.

Szerintem van ez olyan érdekes, mint gyufaszálakból felépíteni az országház
makettjét! Vagy nem?

Annak pedig külön örülök,hogy időm és körülményeim már megengedik, hogy
ilyen kutatást is végezhetek.

Persze van ám  más " mániám" is, de az nem illik e listára.

Üdv.  A Éva