[Csaladtortenet 2] magyar identitástudat

Wilde Viktor wilde.viktor at t-online.hu
2012. Már. 6., K, 22:04:57 CET

Kedves Éva,
Noha a "topic-gazda", NJ Kolléga lezárta a témát, de Te annyira más
aspektusból írsz, hogy az már más téma, ezért bátorkodom.
Na szóval annyiban van hozzászólnivalóm (amit már pár éve is megírtam),
hogy egyszer egy tiranai német diplomata barátomnak azt mondtam a svábok
kitelepítése kapcsán, hogy "repatriálás".
No, addig volt a barátom. Mielőtt rámborította az éttermi asztalt, még
elmagyarázta, hogy azok a kitelepített emberek 200-250 éve éltek ott,
ahol éltek, minden ahhoz a faluhoz kötötte őket, viszont semmi sem
Németországhoz. A "patriájuk" Mo. volt, nem No.
Akkor fogtam fel, hogy 6-8 generáció óta itt élő, írástudatlan emberek
hazája bizony csak Mo., nincs más hazáról emlékük, ki lehet őket
paterolni, mint az IMF-et, de az nem "hazatoloncolás".
Teljesen igazad van, számukra az "ősi föld" itt van. Én is tudom, hogy
számosan hazaszöktek és itthon bújkáltak, mintsem, hogy az ismeretlenbe
menjenek.
ÜdWV