[Csaladtortenet 2] magyar identitástudat

Amrein Ilona amrein.ilona at freemail.hu
2012. Már. 7., Sze, 18:08:31 CET

Kedves Viktor és Többiek!

A nagymamám 1908-ban született, kb. 190 évvel azután, hogy az ősei elhagyták
Németországot. A pontos származási helyet nem ismerte, de azt pontosan
tudta, hogy mi frankok vagyunk... Szerintem ez nem rossz.
Természesen ők is megszöktek a kitelepítés elől, pedig végigcsinálták a
lengyeli kastély borzalmait és megélték azt, hogy rengeteg embert
elhurcoltak málenkij robotra... Ittragadtunk... Valahogy mégis boldog vagyok
attól, hogy a 4 éves gyerekem  - bár folyékonyan -, de némi akcentussal
beszél magyarul. :) Az átlagmagyar ezt nem érti és különcnek fognak fel
minket (korai idegen nyelvi nevelést gondolnak és nem az anyanyelv átadását)
vagy megkérdezik, hogy külföldön élünk-e.

Üdv
Pencz-Amrein Ilona