[Csaladtortenet 2] magyarul tudás

Csaba Somlyódy somlyody.c at gmail.com
2012. Már. 7., Sze, 19:50:01 CET

Kedves LevLista!

Had osszam meg én is veletek tapasztalatomat. Az élet az én családomat is
szerte-széjjell sodorta a világban. azt apasztaltam, hogy a harmadik
generáció már nyelvileg asszimilálódik, nem beszél magyarul. De, ez a
harmadik generációból mégis magyarnak érzik magukat, elsősorban a befogadó
kultúra miatt, mert bár Amerika vagy az Egyesült Királyság állampolgárai,
de fontos a számukra az eredet. Ezért nem nézik le őket, sőt. Pedig a
házasságok réven már csak félig magyarok, félig amerikai-lengyelek,
amerikai-portugálok, vagy angolok. Nem tudják a történelmet, nem tudják
magyarul a himnuszt, de mégis kötődnek az őshazához. George (angol)
iskolájában Mikulás környékén földrajz foglalkozás volt, és ő szerette
volna bemutatni Magyarországot, ehhez szeretett volna megtanulni egy télapó
éneket is. Ezért telefonon (internet) gyakorolt és tanult a páromtól a hull
a pelyhes fehér hót, magyarul. Majd megtanította erre az osztályát is.
Grace (amerikai), szintén földrajzból egy iskolai kiállításon
Magyarországot akarta bemutatni és ehhez kért segítséget. Küldtünk neki a
népművészeti boltból mütyürkéket, ill. megadtuk az angol nyelven elérhető
magyar feltalálók listáját. Ha mást nem is annyit elértek, hogy az ő
osztályukban nem fog előfordulni a Valami Amerika 2. elhíresült párbeszéde:

-Magyar. Azt hittem az Afrikában van.
-Ott is van.
-De hisz Önök fehérek...
-Nem, mi négerek vagyunk.