[Csaladtortenet 2] OLASZOK!

Tuza József kulker1125 at t-online.hu
2012. Már. 11., V, 10:22:09 CET

Subject: Mágikus pillanat a római operaházban! - és a többit is érdemes
megnézni

2011 március 12.-én Olaszország megünnepelte egyesülésének 150.-ik
évfordulóját.
Ez alkalomból bemutatták Verdi  Nabucco című művét, amit Verdi az egyesülés
okán komponált.

A karmester Riccardo Muti volt.

A műben, amikor  Babilon zsidó lakosságát rabul ejtik, a "rabszolgák
kórusát" éneklik.

Az előadás kezdete előtt  Róma polgármestere beszédet tartott , amiben
bejelentette,

hogy a kormány csökkenti a művészeteknek eddig nyújtott támogatást....
Ez a  bejelentés olyan hangulatot ébresztett a közönségben, hogy a
rabszolgák kórusát visszatapsolták.

Ekkor a karmester Muti tájékoztatta a publikumot, hogy ő nem szokott
operaáriát ismételni,

de ez most egy különleges alkalom, mert a jelenlegi helyzet olyan, mint
egykoron

 és  "szép országunknak vége" is lehet  ilyen lépések következtében.

Az Operaház egész közönsége felállt és hazafias érzelmektől fűtve, együtt
énekelte a kórussal, a rabszolgák dalát...
Így az operaelőadás egy lelkes hazafias megnyilvánulás  lett (Rómában)!

NÉZD MEG EZT A CSODÁT!

Megindító és lélekerősítő!

 <http://www.youtube.com/embed/G_gmtO6JnRs>
http://www.youtube.com/embed/G_gmtO6JnRs

Egy kicsit elgondolkodtam vajon mennyire jó lenne egyszer, így együtt
énekelni, valamiért, ami fontos számunkra.
A rómaiak a művészetért énekeltek, tiltakoztak, nekünk sok minden másért is
kellene.

Mikor lesz meg az a pillanat, mikor ezt megértik az emberek és együtt
énekelnek országunkban is?

Nem szabad hagynunk, hogy értéktelenedjen a szolidaritás, értéktelenedjen a
munkánk, értéktelenedjen az életünk.

NEM KELLENE VÉGRE ÖSSZEFOGNI?

Mélyen gondolkodjunk el és cselekedjünk!
Gyorsan kellene!

Tuza József