AW: [Csaladtortenet 2] szünet && OLVASSA EL, KÉREM

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2012. Már. 11., V, 20:09:21 CET

Kedves Ákos!
Teljesen igazad van, de a 2.) pontnál van egy probléma.
a.) Mi akik csak levelekt írunk, technikailag nem tudjuk lezárni a vitát.
b.) Ha tudnánk, akkor az lenne, amit a német újságok csinálnak: Tényeket elferdítő cikkeket írnak, és ha az olvasói levelek vagy a forumi hozzászólások nem nekik adnak igazat, akkor azokat törlik, vagy egy újabb hazug hozzászólás után lezárják a vitát, nehogy azt is kiigazítsa valaki.
Szerintem az a megoldás, hogy valaki mérsékelt hangon megpróbálja egy levélben kihúzni a méregfogakat (talán az eddigi levelek pontjait röviden összafoglalva?), hogy a nyilvános vita sértődés/sértegetés nélkül abba maradhasson.
De persze könnyű javaslatokat tenni, a dolgok nem mindig megoldhatók.
Egy pimasz levelet, ha privátban jön, akkor könnyű kidobni és az embernek magát azon túl tenni, de ha ugyanaz a listán jön akkor  nehezebb. Sőt miután valaki valakitől pár sértő levelet kap privátban és egy kevébbé durva levél jön a listán, akkor arra esetleg úgy reagál, mintha a privátok is a listán jöttek volna.
Vagyis, ha valaki egy listatársat a vitában privát sérteget, akkor ne írjon több levelet a listára a témában.
Vagyis titokban üt övön alúll, majd egy mindenki számára szabályos bal-egyenes utáni"túlzott" reakcióért a másikat teszi felelőssé és mondja "túl agresszívnek".

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -