[Csaladtortenet 2] Hunyady Lacitól / csaladtorteneti lista

Hunyady László hunyady.laszlo at chello.hu
2012. Már. 11., V, 20:40:13 CET

Kedves Ákos,

Most, hogy nevemen szólítottál én is szeretném megírni a véleményemet a listán kialakult vitával kapcsolatban.

Elsősorban is le szeretném szögezni, hogy a családtörténeti lista nem a MACSE listája, nekünk annyi közünk van a listához, hogy Péchy Gazsi tagtársunk, és ő volt olyan kedves, hogy a RADIX levelező lista megszűnését követően segített abban, hogy mi folytathassuk szinte észrevétlenülés egymás okítását, segítését.

Szerintem nem lehet se rábeszéléssel, se büntetéssel korlátozni a listára irt levelek mikéntjét. Különbözőek vagyunk, és mindenki máshol húzná meg a határt, hogy mi tartozik még a családfakutatáshoz. Ez így helyes is, és én ezt meg is értem.

Erre jó példa, hogy mikor a padlóviasszal kapcsolatos huszadik levélváltásra ironikusan próbáltam megjegyezni, hogy ezt talán mégse itt kellene tovább taglalni, egyiketek rögtön a lista „önkéntes rendőrcsapatáról” irt.

Mit teszek én:

Vannak olyan levelek, amelyeket olvasás nélkül rögtön mappába húzok, felismerve a témát és a levélíróval kapcsolatos eddigi tapasztalataimat. Tudom, hogy ezekben a levelekben is lehetnek számomra fontos információk, de nincs más választásom az időkorlát miatt.

Javasolnám, hogy vezessük be kötelező szabályként, hogy a tárgyba be kell írni a témát, amire válaszolunk, vagy amit indítunk. Így mindenki eldönthetné, hogy abban a témában részt kíván-e venni, vagy nem, elolvassa vagy csak letárolja, esetleg letörli.

üdv.

Hunyady Laci