[Csaladtortenet 2] Heraldikában jártasakhoz kérdés

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2012. Már. 13., K, 08:43:52 CET

Kedves Aurél,

a címer (pecsénynyomat) egy 1845-ben pesti polgárjogot nyert (vásárolt),
osztrák családból származó, Krakkóban született emberé.
Feltételezem, hogy már magyarországi tartózkodása alatt keletkezett (bár 3
és 30 éves kora közötti időszakról nincs semmilyen adatom).

Érdekelne továbbá, hogy a köznemesi rang hogyan s miként "keletkezett"
valaki vonatkozásában, azaz kitől és miért kaphatta, vagy adott esetben
vehette(?)
Az úriembernek volt néhány érdemjele, melyek közül egyikről azt találtam,
hogy gyakorlatilag pénz befizetése ellenében meg lehetett kapni...
gyászjelentésén ezek szerepelnek:

cs. kir. arany koronás érdemkereszt tulajdonosa,
a pápai sz. Gregorius rendjel és Szász-Coburg-Gothai rendjel lovagja,
a német lovagrend Marianer keresztese

(gondolom ezeket jelző függők vannak a címer alján)
így ha valakinek van esetleg arról is információja, hogy melyik rendjelet
ki, miért, kitől és hogyan kaphatta, azt is megköszönném,
valamint a lovag titulussal kapcsolatos hasonló információkat is (és ezzel
akkor az úr minden cafrangja terítékre került :) )

A Szt. Gergely renddel és a Szász-Coburg-Gothai renddel kapcsolatban voltak
próbálkozásaim, de eddig eredmény nélkül...

Köszönettel:
Krisztián