[Csaladtortenet 2] Heraldikában jártasakhoz kérdés

Völgyi Pál nagybaczoni at citromail.hu
2012. Már. 13., K, 21:54:44 CET

 Az ötágú korona nemesi rangot jelent alapesetben. Azonban használta olykor boldog boldogtalan. Máskülönben a szóban forgó pecsétábra nem is igazán címer, legalábbis nem családi, hanem monogramos egyéni jelkép. A korona elhelyezése szabálytalan, mivel a rangjelző koronát a pajzsra kell síkban helyezni. A pecséten az sem teljesen egyértelmű, hogy síkban, vagy térben lévő korona látható-e. Az utóbbi esetben ez egy nyolcágú korona, de szintén szabálytalan, mert térben elhelyezett koronát csak település-megye-stb. címerekre lehet helyezni. De szabálytalan az ábrázolás azért is, merthogy foszlányok sisak nélkül, korona alatt nehezen értelmezhetők.
Nemes polgárok léteztek, csak nemesi jogaikat általában az adott városban nem gyakorolhatták. Címert viszont nemesek módjára használtak továbbra is.

Üdv:
Nagybaczoni Molnár Ferenc