AW: [Csaladtortenet 2] 1848-49 résztvevoi

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2012. Már. 15., Cs, 21:08:32 CET

Kedves Csaba!

Az "y"/"i" = nemes/nem nemes egy abszolút városi legenda.
Az utóbbi napokban a Bitcsei anyakönyvekben kutattam.
Véletlenül sem találtam benne egy nevet, melyet "i"-vel írtak. Mindet "y"-nal.
Vagyis az "y"/"i" írás egyértelműen helyi (felvidéki?) helyesírási tradíció volt.
Erdélyben és az alföldön is - mármint amit láttam - "i"-vel írták. Vagyis ha valaki a Felvidékről Erdélybe/Partiumba vagy at Alföld ezekkel határos vidékére költözött, egyszerűen megváltozott az írásmódja.
De ha aztán a családból a felvidéken vagy határos részein "y"-os írással lett ismertté, akkor az alföldi rökönok is átváltottak "y"-ra. De ez fordítva is történhetett.

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -