[Csaladtortenet 2] técsői Móricz

Peppi peppi004 at gmail.com
2012. Már. 16., P, 15:00:25 CET

Kedves István!
A mellékletet és most sem látom!

Egyébként igen, M. Pál a határozati párt igen akítív tagja a
kiegyezéstől Tisza Kálmán visszavonulásáig. Szervezte a képviselői
klubot, és felmerült a neve pénügyminiszter aspiránsként is. /A
mostani kurzusban lehetne róla elnevezve egy jó kis nemzetmentő
költségvetési terv! :-)  Bocs-bocs, nehogy reagáljon rá valaki!/
Állítólag a Borsszem Jankó egyik kedvenc témája volt az ő
"Aranyparaszt" figurája. Apropó nem tudtok a Borsszem Jankó szkennelt,
neten elérhető példányairól esetleg?
A berettyóújfalui ingatlan sorsát megnéztem még egyszer. A helyrajzi
szám 589. volt, majd megnézem, hogy ez akkor a földhivatal vagy a
bíróság pontosan. 9mx17m-es alaprajzú épület volt ez régen, négy
szobával, aminek volt fedettkocsibejárója is. Ebből gondoltam, hogy a
Földhivatal fényképén látott kapuzat, ami talán az éppen ez a bejáró
lehetett.
Mindenesetre M. Pál halála után fia, M.3 Pál eladta, de nem
közvetlenül a csendőrségnek, ahogy előzőleg írtam, hanem szunyogi
Szunyogh Lászlónak, és ő adta el a csendőrség részére csendőrlaktanya
céljára, akik jelentősen bővítették az épületet.
A város honlapján a látnivalók között a bíróság épületéről írják azt,
hogy "volt csendőrlaktanya" ebből állt össze a történet számomra.
CsPeter