[Csaladtortenet 2] MEK Balassi

Csillagné Végh Katalin csillagkata7400 at freemail.hu
2012. Már. 20., K, 11:32:39 CET

Köszönöm a gyors válaszokat.Nem tudom most se, mikor lett az 1951-ből 1954 Balassi születésénél. Sok dokumentumban van a korábbi adat. Pl.
http://mek.niif.hu/05700/05728/html/index.htm#d1e236
Más módon is kitűntette királya őt/-BB apját/-,
 midőn reá bízta a magyar főnemes ifjak ama díszcsapatának vezetését, mely 1552-ben Genuába indult, hogy üdvözölje és haza kisérje Miksa főherczeget, ki Spanyolországból hozta haza ifjú mátkáját, Mária főherczegasszonyt, V. Károly leányát. A kiséret tagjai között, mint Istvánffy tudósít, Báthory Mihály, Perényi Gábor, Bebek György, Országh Kristóf, Bánfi István és László, Székely Jakab, a Lukács fia és több előkelő ifjú volt, kik az ifjú főherczegi párt az Inn, majd a Duna mentén Bécsbe kisérték. Ferdinánd nagy örömmel fogadta őket, kik gazdag ajándékkal megrakodva értek a királyi udvarba.
Bármilyen megtisztelő s eredményében bármilyen kitüntető volt is e megbizatás, Balassa még sem fogadhatta szivesen, mert oda kellett hagynia ifjú feleségét s kis fiát Bálintot, ki már ekkor egy esztendős lehetett, s annál kevésbbé, mert jól tudta, hogy amúgy is csak rövid időre maradhat családja körében.
Tudom, hogy a verseinek az ismerete  a lényegesebb, de családfásként a pontos szül. adat is érdekes:)
Üdv. Cs. V. Katalin