[Csaladtortenet 2] Anyakönyvezés napjainkban

Tremmel Imre tremmel at citromail.hu
2012. Már. 20., K, 11:57:38 CET

   Kedves Listatársak! Mindannyiunk ismeri a régi anyakönyveket, formájukat, és azt hogy időszakonként hogyan változott a részletességük, pontosságuk.  Azonban mondjuk 2011-es anyakönyvvel jóval kevesebben találkoztunk. Manapság mennyire vezetik részletesen őket? Most először a polgárira gondolok. Pár éve láttam 1990-es évek halotti anyakönyvét egyik hivatalban, hát nem voltam tőle elájulva. Még a halál oka sem szerepel. Elég leegyszerűsített szerintem.  Ezzel megnehezítik az utánunk jövő generációinak a kutatását.   Más: Az egyházi anyakönyvezés hogy működik mostanában? Csak azt anyakönyvezik a plébánián, aki mondjuk fizet egyházadót? Aki nem gyakorolja a vallását egyáltalán, de megvan keresztelve, velük mi a helyzet?  Kisebb falvakban még gondolom mindenkit beírnak, de nagyobb városokban nem hiszem. Üdvözlettel: Imi