[Csaladtortenet 2] Anyakönyvezés napjainkban

Gelei Judit gelei.judit at gmail.com
2012. Már. 20., K, 14:13:01 CET

Kedves Jogászkodók!

Szomorú okból frissen szembesültem vele.

Bár gondolom, hogy a kórház hivatalból kellett (volna) jelentsen, de:

Az első és egyetlen hivatalos papír, amit a kezünkbe nyomtak, a
"Halottvizsgálati bizonyítvány" volt (a KSH példánya,  a "statisztikáról
szóló 1993, évi XLVI törvény 10.par. alapján kötelezően" kiállítva!).
Ezt nekünk kellett az önkormányzathoz eljuttatnunk (hozzátéve a születési
AK-t, a személyi igazolványt, az útlevelet, az adószám igazolást,
jogosítványt, vagyis mindazt, ami alapján valaki igazolhatja magát), ezek
alapján beírták az AK-be és kiállították a halotti AK-i kivonatot.

Ebben a bizonyítványban benne volt a halál oka, de a kivonatban már nem,
sőt (a mormon budapesti adatokban egy ideje szintén) a halál helye is csak
annyi, hogy Bp. XI. ker. (vagyis hol keresheted az anyakönyvet). Mindenféle
kérdéseinkre nemegyszer az volt a válasz: nem lehet, nem engedik a halotti
jogok.

Persze, ha valaki nem kórházban hal meg, akkor másképp is lehet.

Üdv. Judit