[Csaladtortenet 2] Anyakönyvezés napjainkban

Vértesi Tamás vertesit at mail.kabelnet.hu
2012. Már. 20., K, 12:28:56 CET

Kedves Pali,

szerintem a polgári anyakönyvbe minden halott bekerül  ( tudniilik az a
hivatalos ).

Remélem valaki jogász társaink közül ezt megerősíti.

        *Ki köteles bejelenteni a halálesetet?*

A halálesetet anyakönyvezésre az illetékes anyakönyvvezetőnél kell
bejelenteni. Intézetben történt halálesetet az intézet vezetője köteles
bejelenteni, az intézeten kívüli halálesetet az elhunyttal egy lakásban
élő vagy az elhunyt hozzátartozójának, illetve annak kell bejelentenie,
aki a halálesetről tudomást szerzett §
<http://net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc2.cgi?dbnum=1&docid=98200017.TVR&cel=P%289%29B%281%29#xcel>.

A halálesetet legkésőbb az azt követő első munkanapon kell a hivatalnak
jelezni §
<http://net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc2.cgi?dbnum=1&docid=98200017.TVR&cel=P%2810%29B%281%29#xcel>.
Ha a bejelentő magánszemély, a bejelentéskor be kell mutatnia a személyi
igazolványát. A haláleset bejelentésekor át kell adni

 1. az anyakönyvvezetőnek az elhunyt magyar állampolgár
    személyazonosításra alkalmas okmányát,
 2. személyi azonosítóját és lakcímkártyáját,
 3. az orvos által kiállított halottvizsgálati bizonyítványt, továbbá
 4. - ha a bejelentő rendelkezésére áll - az elhunyt születési
    anyakönyvi kivonatát és a családi állapotát igazoló okiratot §
    <http://net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc2.cgi?dbnum=1&docid=98200017.TVR&cel=P%2810%29B%283%29#xcel>.

Üdv

Tamás