[Csaladtortenet 2] Anyakönyvezés

Szilvágyi Gábor szilvagyi.g at t-online.hu
2012. Már. 21., Sze, 20:29:30 CET

Kedves Listatagok!

Egy kis adalék a pontos anyakönyvezéshez:
Az 1900-as évek elején egy rokonom házasodott. Az anyakönyvben a
vőlegény anyját néhainak tüntették fel, az apját élőnek. Ennek alapján
kezdtem el kutatni az esküvő utáni évek halotti anyakönyveit az apa
után. Semmit nem találtam évtizedeket előre menve. Egy kis túlzással a
mormonok fele filmjét átnéztem, Budapest és több vidéki város nem kevés
anyagát. Sehol semmi. És ekkor lett elérhető a MANDA. Meglepetésemre itt
találtam meg egy addig nem is vizsgált város lapjának halotti hírei
között az anya nevét, DE, MINT ÖZVEGY! Tehát az anyakönyvben élőnek
feltüntetett személy már halott volt. Újabb nekifutás… és újabb
csalódás. A jelek szerint a vőlegény apja még 1895 előtt hunyhatott el
(ezek szerint legalább 10 éve halott lehetett az esküvőkor), tehát az
egyházi anyakönyvekben kell a kutatást folytatni.
Ilyen temérdek hiábavaló munkát okozhat egy hibás bejegyzés!

Üdv, Sz.G.