[Csaladtortenet 2] betelepítések

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2012. Május. 5., Szo, 09:31:21 CEST

Benke Zoltánnak teljesen igaza van!
Az e-mail nagyon félreérthető műfaj. Hisz nem fogunk kezet előtte, nem
nézünk egymás szemébe.
A hagyományos levelezésre sem hasonlít.
Tehát alapvetően mindenkinek igaza van és jót akart, ennek örülök!

Arról még szeretnék véleményeket olvasni, hogy ha egy terület
elnéptelenedik, akkor oda mindek uradalom. Valami miatt nem tudom
elképzelni, hogy az akkori risztokrácia elsősorban ne a saját érdekeit nézte
volna, hanem átlássa intézkedései hosszútávú hatásait.
(Ez a vélemény lehet csak a mai kor miatt ragadt rám, elnézést).

Viszont több helyen nem is a lakosság pótlásáról van szó, hanem egyszerű
lakosság-cseréről, ami mai szemmel igencsak fura dolognak számít.
Nem a betelepülők (helyesebben: betelepítettek! - nem ugyan az) ellen
vagyok, hiszen azoknak, ha nem települnek be, ugyan úgy élnének
leszármazottjaik, csak máshol.

üdv: Előd