[Csaladtortenet 2] ki a nem magyar ?

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2012. Május. 13., V, 11:52:00 CEST

Kedves Viktor!

Először is hevesen tiltakozom a komunista szóhasználatod miatt: nem vagyunk disszidensek, hanem a külföldön élők legnagyobb része kényszerből hagyta el hazánkat.
Ezzel a szóval megd jellemzed, a beállítottságodat. Kicsit olyan, mint amikor Londonban a Barclays Banknál azt mondták az egyik kollegámra, hogy nem lehet előléptetni, mert csíkos inget hord.

Csak egy kis statisztika, mely majdnem minden országban érvényes:
Az emberek legnagyobb részét nem érdekli a politika, így a könnyen befolyásolható. Ezért is van a választások előtt országonként különböző hosszú kampánycsend törvénybe iktatva és ezért nem szabad a választás-napi kutatásokat csak a szavazás végén nyilvánosságra hozni.

Ami a külföldön élőket illeti, itt is hasonló az érdeklődési helyzet. De mivel a szavazó-fülke nincs helyben, sokkal nehezebb a szavazás. Ez azt jelenti, hogy csak azok szavaznának, akik informáltak. Vagyis míg az otthon élőknél 50-60% szavaz, a külföldiekből valószínűleg 10% alatti részvét lenne.

Egyáltalán nem nézem le az otthon élőket, hanem talán jobban ismerem a helyzetet mint sokan mások.
Politikus ember vagyok, hisz ez volt a család "szakmája".

Csak az a különbség MO és a nyugat között, hogy otthon aki nem ért veled egyet, az rögtön ellenség, akit utálni, gyűlölni kell. Itt nem olyan a hangulat. De ezt a leveledből is jól ki lehet olvasni. Mindent kiélezel, kicsavarsz, a másikra nem mint vitaparnerre tekintesz, hanem mint egy megvetendő ellenségre, melynek ha igaza van, akkor Te nagy bajban vagy.

Sajnos ez a sajtóból is jól látható általános helyzet MO-on. Sajnos ez több listás vitánál is érezhető.

Végezetül apám alábbi versét ajánlom figyelmedbe.

Üdv.
István

A gyűlöletről.

Sohsem tudtam megérteni őket,
A haraghintőket, a gyűlölködőket!
Mert az én lelkemet más fából faragták,
Nem oltották belé haragok viharját.
Engem a gyűlölet sohasem vitt szárnyán.
Nem ragadott soha fenekedés, ármány,
Nekem mindig könnyebb volt embert szeretni,
Mint embert lenézni, mint embert megvetni.

Látom milyen nehéz gyűlöletnek súlya,
Ólomként az ember vállát földig húzza.
Terhe alatt görnyedt megroskadva járnak,
Akik a gyűlölet szolgáivá válnak.
S milyen fájó, üres lehet annak szíve,
Akit a haragnak vak ereje bír le.
Harag és álnokság, átok és gyűlölet
A léleknek jaj de nehéz kereszt lehet.

Mennyivel könnyebb a szeretetet vinni,
Mennyivel egyszerűbb szívünket megnyitni
S barátság mezejét könnyű szívvel járni,
Lelkünket jóságban Isten elé tárni.
S gyűlöletben mégis ezer agy, kar fárad,
Bősz gyűlölet izzik, forr vonaglik, támad,
Az egész nagy világ vérző tusakodás,
Ember ember ellen vermet és árkot ás.

Ember ember ellen gyűlöletben vérzik ...
És ezt nem értem meg ...talán mások értik?
Hiába keresem, sehol sincs felelet;
Mért ég annyi ember lelkében gyűlölet?
Szebbnek tűnik nékem, szelíden pihenni,
Csendes jó mosollyal vadvirágot szedni,
Segíteni szegényt, árvát, elárvultat,
Imádkozni, ha a harangok kondulnak.

Mért legyen a szívünk telve gyűlölettel,
Mikor a szeretet Istenhez emel fel,
Mennyivel emberibb megbocsátást adni,
Mint a bosszú izzó ösvényén haladni,
Magunkhoz emelni tépett szenvedőket,
Megnyugtatást vinni gyenge esendőknek.
Minden jótét embert magunkhoz ölelni,
Malasztot segítés szépségében lelni.

Az még soha senkit meg nem sebzett,
Hogyha felsegített egy földreesettet,
De abba már hányan, mennyien elvesztek,
Hogy gyűlölet láncán gaz gáncsot vetettek.
Nem értem, hogy lehet emberre tőrt fenni,
Hogyan lehet inkább ölni, mint ölelni.
Sohsem fogom tudni megérteni őket,
A gyűlölködőket, a haraghintőket.

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -