[Csaladtortenet 2] felmenők keresése

Szórád Péter erry at t-online.hu
2012. Május. 17., Cs, 22:57:30 CEST

Sehogyan sem találtam a mormon adatbázisban szépanyám Németh Sára nevű anyját, aki Kőveskállán született 1775-ben. Aztán a mikrofilmről kiderült a hiba oka. A keresztelési anyakönyvbe ugyanis az a szöveg szerepel, hogy „Németh István és Bíró Éva leánykáját Németh Sárának keresztelték”. Ennek megfelelően a mormon adatbázisban szépanyám anyjának keresztneve: Sárának. Ezután átnéztem a listát, és csupa Mihálynak, Sándornak, Juliannának és ehhez hasonló raggal ellátott keresztnevet találtam az adott időben, és sajnos ezeket a ragos neveket legtöbbször nem ismeri fel a rendszer, csak a Sár* keresés vezet eredményre. Tanulság: érdemes a keresésnél a három első betű és a „*” használata.

Üdvözlettel:

Szórád Péter