[Csaladtortenet 2] keresztelés

kzsuzsi kzsuzsi17 at freemail.hu
2012. Május. 18., P, 10:22:45 CEST

Kedves Éva!

Ime  egy példa a családfámból, hátha segít Neked a kutatásban, hogy az ükapámat Csík Sándort, utólagosan 1886-ban jegyezték be az anyakönyvbe, szerencsére az 1857-es anyakönyvek végénél sikerült kiegészíteniük az adatokat ld. melléklet, így nem kellett sokat keresgélnem. "Meg nem határozható napon" valamikor 1857 szeptemberében  született. :-)
Azt nem tudom, hogy mit jelent, hogy "Majoros János és Kertész Juliána kertészek karján a r. cath. egyház szertartása szerint ténylegesen megkereszteltetett". Ezek szerint lelkész nélkül zajlott a szertartás, amit 1886-ban törvényesítettek?

Szerencsém volt a kereséssel, mert én csak a majsai anyakönyveket figyeltem, de Weber György kutatótársunk tanácsára elkezdtem a környező települések anyakönyveit is átvizsgálni és így találtam rá erre a félegyházi bejegyzésre is. Továbbra is keresem sajnos eredménytelenül Trungel Nagy Mátyás születési anyakönyvét  1844-ben születhetett (az 1854-es bérmálási bejegyzést megtaláltam Majsán), szülei Trungel Nagy Gábor és Csontos Eszter, se a majsai, se a félegyházi anyakönyvben nem találom a születési bejegyzést, pedig a testvérei meglettek a félegyháziban...

További izgalmas keresést!
Üdv.
Zsuzsi