[Csaladtortenet 2] Népfelkelők

Tóthné Edit lefkovic at gmail.com
2012. Május. 18., P, 17:31:09 CEST

Kedves Tagtársak!

Korábban már szó volt róla, hogy az I. világháború népfelkelői a Hazáért
tett szolgálatukért földet kaptak. Mint az én két dédapám.
Az 1868. évi XLII. számú népfelkelési törvényben erről nincs szó. Azt
olvastam, hogy Tisza István 1915-ben módosíttatni kívánta a törvényt. Talán
ekkor került bele ez a rész?
Milyen szerv adta ki a határozatot, amely alapján a földet kimérték?
Honvédelmi Minisztérium? Földművelési Minisztérium? Főispán? Szolgabíró?
Egyáltalán, fennmaradhattak-e ezek az iratok?

Üdvözlettel

Tóth Sándor