[Csaladtortenet 2] Beszámoló

Laszlo Bocsor l.bocsor at gmx.de
2012. Május. 21., H, 21:01:18 CEST

Kedves Macsetagok és Macsén kivűli kutatótársak!

   A közgyűlésen csak spontán és futólag számoltam be a budapesti polgári
anyakönyvek feldolgozásáról.

    A tegnap és mai napot arra fordítottam, hogy konkrétan számszerüleg
megállapítsam helyzetünket.

Annak idején sikerűlt letöltenünk 266 házassági anyakönyv filmjét.  Idők
folyamán jelentkezett feldolgozásra 100 kutatótárs.

209 filmet valamilyen módon eljuttattam a feldolgozókhoz, a feldolgozáshoz
szükséges előkészített (besorszámozott) excellel együtt.

Ebből a 209 filmből 160-at feldolgoztunk teljesen  Ebből kb.25-en egy-egy
filmet és 26-an 2- 10 filmet dolgoztak fel. Az alábbi számok mutatják, hogy
akik nem dolgoztak fel egy filmet teljesen, ennyi sort küldtek be az
adatbankba. Ha csak 8-10 sor van jelezve, azt nem ők dolgozták fel, hanem én
küldtem nekik kezdésként, s ezek a kutatótársak a mai napig (lassanként két
éve) egy sort sem tudtak hozzátenni. A számok felülről lefelé az elmúlt két
év sorrendjét mutatják, vagyis az első 10-15 feldolgozó közel másfél évi
teljesítménye az a pár sor.  De még az is sokkal több, mint azon
kutatótársaké, akik egy sort sem tudtak beadni a közösbe, de legalább
hetente egy vitában itt a listán annyi időt és betüt pazarolnak el,
amennyiből 100 házassági adatot be lehetne írni az excelbe. Nem beszélve
arról, hogy az adatfeldolgozók drága idejükben el kell olvassák a felesleges
és mindenkit bosszantó leveleket, mert hátha van bennük valami fontos, és
utána dobhatják ki a szemétbe az egészet.

A MACSE még csak nerégen alakult, de már több, mint 4220 levél jött.  Ki
tudjátok számítani, hogy hány százezer adatot lehetett volna ezzel az
energiával az adatbankba lementeni???

Na ennyi elég, a MACSE ostora visszatér a munkájához. Üdv.Mindenkinek, Akik
ráismernek a felsorolt számokban a náluk levő anyagra, talán folytatni
fogják, remélem, hogy még jelentkezik egy-pár feldolgozó, hisz annyi uj
kutatótárs van a Macse-ban, akik zalán még nem is hallottak az
adatbankunkról. Laci

300,

468,

815,