[Csaladtortenet 2] mormonok+házszám+feldolg.

Erzsi Kovácsné keresone at gmail.com
2012. Május. 22., K, 22:42:00 CEST

Kedves Kutatótársak!

Én csak arra lennék kíváncsi, hogy mi lehet az oka, hogy egyik születés
benne van, a másik nincs. Találtam már olyat, hogy iker szüleékor az
egyiket hozta a mormon adatbázis, a másikat nem.

Természetesen még így is nagyon hasznosnak tartom és csak köszönetet tudok
érte mondani. Sok olyan adatot találtam, ami iránymutató volt, hogy merre
keresgéljek. Nélküle nehezebben haladtam volna, de az is lehet, hogy nem
találok meg személyeket.

Előddel egyet tudok érteni, hogy mutatónak nagyon jó, de amit csak lehet,
le kell ellenőrizni.
A számozással kapcsolatban például Hódmezővásárhelyen is többször
átszámozták a házakat. Volt egy idő, amikor úgy gondolták, hogy elkezdik a
számozást X helyen és szépen sorban beszámozzák a házakat. Volt, hogy a
külterületet is hozzá számozták. Ahol később építkeztek az kapta  a
következő számot. Így előfordult - ezt csak példaként írom -, hogy az 52
szám utáni üres telekre építkeztek és a következő szám a 428 volt, így azt
a számot kapta. Majd rájöttek, hogy ez nem jó és akkor más koncepciót
találtak ki. Városrészenként számoztak, majd kerületekre osztották a várost
és minden kerületben újra kezdték a számozást, pl.: 4/183 stb. Az 1800-as
évek vége felé alakultak ki az utcák, és kaptak neveket. Ma is meglehet
állapítani, hogy a zegzugos utcák, amikben a házak elég "rendetlenül"
állnak, a régi építkezések emlélkei.
Gondolom ez más településeken is hasonlóan történt.

Üdvözlettel Kovácsné Erzsi