[Csaladtortenet 2] mormonok

Tremmel Imre tremmel at citromail.hu
2012. Május. 23., Sze, 13:10:30 CEST

   Kedves Zsuzsi és Éva, Nagyon köszönöm a leveleiteket!  A reformátusoknál én is láttam a több pár keresztszülőt. A kezdeti években az anya személyénél is fontosabbak voltak, mert őt be sem írták. Például Németh János fia Márton, kereszt attyjai: Buda Márton feleségével, Ravasz Mihály feleségével, Szalai János feleségével stb. Rédén az anyakönyvbe ragadványnevet csak ritkán írtak, pedig voltak időszakok, amikor mondjuk Takács Ferenc nevű családfőből volt 5-6 is egy időben.  Egyik ősapám elé azt írták pl., hogy gyöpisori Nagy Gergely Benedek. (Gyöpi sornak hívták régen a Kinizsi utcát) A köznyelvben még ma is rengeteg ragadványnév van. Szép napot! Imi