[Csaladtortenet 2] keresztnevek

Tamás Solymosi solymitomi at gmail.com
2012. Május. 29., K, 12:56:35 CEST

Kedves Tématársak! :-)

Ezt én is figyeltem már a saját családfámban. Azt hiszem, hogy sokszor
fordult elő, hogy az első gyerek nemtől függően a szülő, a második, ha
ismét azonos nemű lett, akkor valamelyik nagyszülő nevét kapta. Legalábbis
vidéken így lehetett, amennyire ez számomra követhető volt.

Van nekem pl olyan ősöm, aki 1687-ben szerzett nemességet és Pál volt a
keresztneve. Innentől minden első fiú a Pál nevet kapta, így napjainkban a
XI. Pál él valahol itt Bp-en, vagy Csepelen, ahogyan én tudom. Sajnos az
illetőt nem ismerem. Minden bizonnyal nem is fogom megismerni, mert Kovács
Pál nagyon sok van. Az előnév segíthet, de ki tudja, hogy mennyit.....?

Olyat is tapasztaltam, hogy a lányok férjhez mentek, és amikor született
egy fiú, akkor a lány a bátyja, vagy öccse keresztnevét adta a gyermeknek.
Ugyan az illető más családnéven élt, de lélekben talán megvolt ez a
kapcsolat az ősökkel.

Tisztelettel:

Tamás