[Csaladtortenet 2] P.D.

Komka Norbert komkan at t-online.hu
2012. Május. 30., Sze, 23:01:52 CEST

Tisztelt Listatársak!

Én úgy tudtam, hogy az "illustrisimus dominus" jelentése "nagyságos úr",
amely megszólítás/jelző köznemeseknek általában nem járt, csak ha jelentős
birtokkal bírtak, vagy magas katonai (pl. tábornok), magasabb igazgatási
rangot (pl. alispán)  viseltek. A "perillustris dominus" a "tekintetes úr"
korai megfelelője lehet, amelyet köznemeseknél (később az értelmiségieknél
is) a legszélesebb körben valóban alkalmaztak.

Üdvözlettel:
Szalai-Komka Norbert