[Csaladtortenet 2] Hof

Adam Mézes schlosslovo at gmail.com
2012. Nov. 29., Cs, 15:15:53 CET

Kedves Levtársak,

azokhoz fordulnék,akik járatosak német nyelvterületen, esetleg kutakodtak a
témában.
A német HOF végződésű helynevek után érdeklődnék. Főleg a württembergi
Donzdorfhoz tartozó Dangelhof, Bühlhof stb. (
http://de.wikipedia.org/wiki/Donzdorf ) után. Őseim a Tangelmayerek (más
írásmóddal Dangelmayer)  1455-ben kapták (előtte egy Tobler nevezetű
családé volt) (*gibt* der *Dangelmeyer)* és 1596-ban adtál el Dangelhof
(Tangelhoff) nevezetű földjüket a Rechberg grófoknak.
Ahogy olvastam, a Hof az egyfajta gazdasági egység,bérlemény. Azonban jelen
esetben nem tudom mire utalhat,mert ha bérlemény,akkor nem hinném,hogy
eladhatták volna az őseim. 1455-ben 33 hektár volt a terület mérete.

Talán valaki több információval rendelkezik erről a településfajtáról (ha
településnek nevezhető egyáltalán vagy inkább tanyának/udvarháznak)

Köszönettel:
Ádám