[Csaladtortenet 2] Negativ filmek szkennelése

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2012. Okt. 13., Szo, 12:28:26 CEST

Kipróbáltam a János által javasolt módszert kíváncsiságból.
Lehet, hogy nekem nem jó minőségű a szkennerem (Canon Pixma Mp140) de a
papíképnél lényegesen rosszabb minőség jött ki.

A fedelet nyitva hagytam, üveglappal lefedtem a negatívot, invert módban
1200 dpi-vel szkenneltem, majd képszerkesztővel (Gimp) javítva a képet.
Igaz, "átlátszóra" nekem nem lehet állítani, ez lehet a gond...
Így a szekenner lámpája belülről továbbra is világítja a neagtívot, ami
minőségromlást okoz, mert a fénynek csak kívülről kellene érkeznie. A belső
lámpát viszont nem lehet kikapcsolni.
Jól gondolom?

üdv: Előd

Bármelyik "közönséges" szkennerrel is lehet negatívot másolni...

Nyított födéllel kell dolgozni, "ellenfénynek" elégséges a szobai világítás.
A negatív-másolások nyitja, hogy "Átlátszó"/Transparent-re kell állítani a
szkennert és negatív-ra - ami pozitív képet eredményez. Ajánlatos egy
üveglapocskávak lenyomtatni a filmet és nagyon-nagy felbontással dolgozni -
tekintettel a negatívok kis méretére.
Sok sikert mindenkinek!
János - Sepsiszentgyörgyről