[Csaladtortenet 2] Filszkenner

Tibor Farkas farkastibor1960 at gmail.com
2012. Okt. 13., Szo, 09:41:09 CEST

Üdvözletem minden Listatársnak!

Én pár hónapja digitalizáltam a Levéltártól vásárolt filmet egy
egy 35 mm-es flmszkennerrel. A probléma "csak" annyi volt, hogy a levéltári
filmszalagon majd teljes szélességében volt negatív, miközben a szkenner
szélessége (Patron) úgy lett kialakítva, hogy a fényképezőgép
fotónegatívjain meglévő kis lyukacskák ne látszódjanak. Itt ezért a
levéltári negatív alsó és felső kis szeletecskéje kiesett (ami kb 2-2 sort
jelentett). Igaz azért a szkennelést elvégeztem és bízva abban, hogy idővel
feltudom majd szekennelni egy jobb gépen újra. Természetesen kézi
"előtolással kellett a filmet továbbítanom, mert ez nem darabolt film,
hanem szalag -vagy 500 kocka.

Üdvözlettel: vFT