[Csaladtortenet 2] Gondolatok a " gyűjtögetésről "

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2012. Sze. 3., H, 10:40:12 CEST

Kedve Listatársak !

Aki a "gyűjtögetést" sommásan  felesleges időtöltésnek minősíti, az semmit
sem ért a tudományos kutató munka lényegéről.

Az adatok "gyűjtögetése", feldolgozása, rendszerezése, belőle
kövekeztetések levonása sok értékes és hasznos eredményt hozott már. Azt,
hogy mi a hasznos és mi a haszontalan, azt szerintem senkinek sincs joga
minősíteni.

Alapjában a családfakutatást is lehetne felesleges "gyűjtögetésnek"
minősíteni, sokan így is tekintenek rá. Akinek ez nem hobbija az
megkérdezheti és sokan meg is kérdezik,ugyan mi hasznod van belőle ? A
ráfordított időt sokkal hasznosabb munkára is fordíthatnád ! Mi hasznod van
abból, ha megtudod, hogy hívták 300 évvel ezelőtt élt ősödet ?

Velem olyan is előfordult, hogy a családdal rokonságban élő személynek
felajánlottam, szívesen elküldöm a családfát, amelyben az ő ősei
szerepelnek , de visszaírt köszöni, de őt igazán nem érdekli.Meglepődtem,
de ezért még nem ítélem el.

Én azt hittem, hogy ez a levelező lista azért is jött létre, hogy akinek az
ősök "gyűjtögetése" a hobbija , az ebben a témában  kicserélhesse a
véleményét, tanulhasson mások "gyűjtögetésének " tapasztalataiból.

Sajnálnám, ha nem így lenne !

Üdv. A Éva