[Csaladtortenet 2] Mire jó?

c. h. baiersdorf c.h.baiersdorf at t-online.de
2012. Sze. 3., H, 16:06:51 CEST

Bocsánat, kedves Gábor,

de meg kell a következo"ket (is) figyelni:

a) egészen más dolog, ha magunkról írunk, illetve önkritikát
gyakorolunk, mint amikor másokról szólunk!
A kollégánk - ha jól értettem - kritizálni akarta (általánosan) a
pornografikus kifejezések használatát.
Nem hiszem, hogy valaki közülünk nem értene ezzel egyet. Förtelmesnek
találom, ahogyan nagyon sokan beszélnek, fo"képp, fiatalabbak!

b) az idézett mondat nem általánosít!
Nem /"a magyarok"/-ról beszél, figyelj fel, kérlek, a "nagyrészt"
kifejezésre, hanem konkrétan azokra céloz, akiket kritizálni akar!

Van viszont egy másik pont, amelyben tényleg jogos lenne a kollégánk
elleni kritika. Ha erre jöttél volna rá, és ehhez kapcsoltad volna a
kritikádat, Neked lenne igazad!
Kollégánk az "ázsiaiakat"általánosítja, teszi "egy fazékba", és
hasonlatával O"ket alacsonyítja le!
Remélem - nem, biztos vagyok benne -, hogy Szamák Gyuri kollégánk
egyetért velem: erre ö sem gondolt!

Neked pedig, Gábor, még egy kritikus megjegyzés:
szebben hangzott volna a leveled, ha bátran megnevezted volna, akikre a
megjegyzéseiddel céloztál!

Engemet (is) beleértve - aki megértettelek, amiért vettem is magamnak az
ido"t.

Üdvözlettel,
Kristóf