[Csaladtortenet 2] evang. lelkész - táblabíró?

Szilvágyi Gábor szilvagyi.g at t-online.hu
2012. Sze. 13., Cs, 18:27:04 CEST

Kedves Listatagok!

Protestáns egyházi ügyekben jártasabb Tagok véleményét kérném az alábbi
témában:

Dédanyám születésekor (1840) az apához az alábbi bejegyzést írták:

… Szalay József Sopron vármegye táblabírája, s ezen ev. eccl. lelkésze.

Engem meglepett a dolog. Az tudtam eddig is, hogy evangélikus lelkész
volt ez az
 ükapám is, de, hogy lehet egy lelkész egyúttal táblabíró is? Még nem
hallottam arról,
hogy nem „főállású” volt a lelkész. Lehet, hogy még a lelkészsége előtt
volt táblabíró?

Van erről valakinek információja?

Üdv, Gábor