[Csaladtortenet 2] evang. lelkész - táblabíró?

Babcsányi István mcsteve at elender.hu
2012. Sze. 17., H, 11:47:54 CEST

A 19. sz-ban a kis számú, tényleges, fizetett táblabírón kívül az adott
megye táblabíráinak zöme tiszteletbeli, címzetes táblabíró volt. Minden
valamirevaló megyei birtokos megkapta a címet a főispántól, ami komoly
társadalmi presztízst jelentett, de már semmi köze nem volt a bíráskodáshoz.
Egyébként katolikus plébánosok is megkapták. Nem volt ritka, hogy valaki
több - akár 4-5 - megye táblabírói kinevezését is begyűjtötte.