[Csaladtortenet 2] II.vil.háb. eltűntek

gyorgy weber wegyor at gmail.com
2012. Sze. 29., Szo, 16:03:24 CEST

Kedves Kutatótársak!
Ha valakinek volna tippje a kutatás folytatásához az alábbi két rokonnal
kapcsolatban, azt megköszönöm!

            A két katona testvérpár, mindketten Leidecker Ádám - Wetzl Anna
házaspár gyermekei.

Leidecker Ádám 1925.márc.12.-én, Leidecker Antal 1927.jan.16.-án született
a Baranya megyei Okorvölgyben. Mindketten egyszerre vonultak be 1944 őszén
(vagy 1945 elején?) egy akkor Balatonkenesén állomásozó német alakulathoz.
Sorsuk innen kezdve bizonytalan (egyikük sem jött haza). A családi legenda
szerint legalább kettő tábori levelezőlap érkezett a két gyermektől (ezeket
sajnos a két gyermek anyjával, annak kérésére, s egy családi Biblia
kíséretében eltemették), melyből egyrészt kiderült, hogy nem maradhattak
együtt.

            Másrészt az is kiderült, hogy Ádám megsebesült, kórházi
ápolásra szorult, majd eltávozásra hazaengedték. A hazafelé tartó út során
tűnt el, vélhetőleg valamiféle harcokba keveredhetett, és elhunyt.

            Antal gyermekről hazatérő katonák hozták a hírt a családnak,
hogy szovjet hadifogságba esett, többé nem hallott róla a család. Szintén
már csak családi legendából tudható, hogy az édesanya által a háború után
megkeresett Vöröskereszt adatbázisa szerint Hatvanban tartották nyilván
utoljára, onnan kezdve eltűntnek számít.

            A szovjet fogságba esett Antalt az interneten ma meglévő
hadifogoly adatbázisokban nem találtam meg, de ennek talán csak az az oka,
hogy a sváb vezetéknevet - ha feljegyezték valaha is bármilyen lajstromba
-, nem jó névváltozatban kerestem. Nem sikerült kiderítenem azt sem, hogy
adott időben Balatonkenesén vajon milyen alakulathoz vonultatták be a két
testvért!

Köszönöm a segítséget,

üdv:

gy.